Buurtkinderen Nieuwdorp openen vleermuizentoren in Stein

Vrijdag 26 april 2024

Vleermuizen in Nieuwdorp kunnen hun vleugels uitstrekken in een gloednieuw onderkomen. Op woensdag 3 april openden de buurtkinderen van Nieuwdorp trots een vleermuizentoren op de hoek van Van Cloudtstraat- Kuringenstraat.

Het moet de nieuwe verblijfplaats worden voor vleermuizen die nu nog elders in de wijk wonen. De feestelijke gebeurtenis werd in het Buurtcentrum georganiseerd door Zaam Wonen en de gemeente Stein.

Een vrolijk avontuur voor de buurtkinderen van Nieuwdorp, en een veilig onderkomen voor vleermuizen. Dat is het resultaat van een gezellige middag die op 3 april georganiseerd werd door Zaam Wonen en de gemeente Stein. Dankzij hun inzet, beschikken de vleermuizen in Nieuwdorp nu over een prachtige vleermuizentoren van 2 meter breed en 7 meter hoog. De toren is nodig omdat in Nieuwdorp een hoop staat te gebeuren. Huizen worden opgeknapt en sommige huizen worden afgebroken om plaats te maken voor nieuwe woningen. Omdat er veel vleermuizen leven op plekken die straks verdwijnen is het belangrijk dat ook zij een nieuwe plek krijgen.

Ruim 70 kinderen beleven vleermuisavontuur in Nieuwdorp

Het was een uitdagende, leerzame en vooral leuke dag voor de kinderen in het Buurtcentrum van Nieuwdorp. Hier kregen maar liefst 70 kinderen een spannende vleermuizenles van een echte vleermuisexpert. Ook bouwden ze hun eigen vleermuiskastjes en maakten ze zaadbommen! Het was een prachtige dag vol ontdekkingen en creativiteit voor deze jonge natuurliefhebbers.

Opening vleermuistoren

Vleermuizentoren geopend door Kinderburgemeester en kindercollege

De middag werd afgesloten met de officiële opening van de vleermuizentoren. En vereerd als we waren, werd dit belangrijke moment verricht door niemand minder dan Kinderburgemeester Leanne (10) en haar kindercollege.

Naar Actualiteiten wijkactieprogramma Nieuwdorp