Nieuwdorp ‘bruist’!

Donderdag 16 november 2023

Op woensdag 11 oktober organiseerden Zaam Wonen en de gemeente Stein een wijkavond in het buurtcentrum van Nieuwdorp over het opnieuw inrichten van het ‘Bruisend Hart’ .

Er zijn plannen om een nieuw buurtcentrum en 64 zorgwoningen te bouwen op de plek van de vroegere basisschool en de kerk. De avond was goed bezocht en bewoners gaven hun mening over de ideeën die bekend werden gemaakt. Hun bijdrage wordt meegenomen in de uitwerking van het plan.

Meer dan honderd bewoners uit Nieuwdorp kwamen naar het Buurtcentrum. Daar werden ze opgedeeld in kleinere groepen om zo te praten met de betrokken architect, stedenbouwkundige en zorgverlener Vivantes. Met Zaam Wonen en de gemeente Stein werd gesproken over hoe bewoners mee kunnen denken over de verdere invulling van het plan. Ook kon men zich opgeven om mee te doen in de werkgroepen. Bewoners die zich hiervoor hebben aangemeld zijn intussen uitgenodigd. Tijdens de wijkavond is veel informatie opgehaald waar de werkgroepen verder mee aan de slag gaan. Eind dit jaar informeren we de wijk opnieuw.

Meer weten?

Kijk op de pagina van Nieuwdorp als je meer wilt weten over het ‘Bruisend Hart. Wil je deelnemen in de werkgroep? Neem dan contact op via nieuwdorp@zaam-wonen.nl. Je kunt je ook aanmelden voor de nieuwsbrief over de plannen in Nieuwdorp. Stuur daarvoor een e-mail naar communicatie@gemeentestein.nl.

Naar Actualiteiten wijkactieprogramma Nieuwdorp