Succesvolle informatiebijeenkomst over verduurzaming woningen

Donderdag 26 oktober 2023

Op maandag 2 oktober vond er een informatiebijeenkomst plaats over het verduurzamen van woningen. Voor huiseigenaren in de Crostolostraat, Damiatestraat, Woeringenstraat, Diepenbeekstraat en Peldenstraat, biedt de gemeente de Volkshuisvesting (VHF)-subsidie aan om hun woningen energiezuinig te maken.

Voor huiseigenaren met een laag energielabel (C, D, E, F, of G) is een bijdrage van maximaal €15.000,- euro beschikbaar. Ook huiseigenaren met een energielabel B of A kunnen verdere stappen zetten met verduurzaming.

Subsidie Volkshuisvestingsfonds

De afgelopen tijd zijn team Diep en de gemeente druk bezig geweest om alles in orde te maken voor de Volkshuisvesting (VHF)-subsidieregeling. Het goede nieuws is dat de regeling op 28 september door de gemeenteraad is vastgesteld. De informatie over de subsidieregeling kun je lezen op de pagina subsidie Volkshuisvestingsfonds.

Huiseigenaren kunnen dus straks aan de slag met het energiezuinig maken van hun huis, met zelfgekozen aannemers óf met gezamenlijke ingekochte maatregelen.

Succesvolle informatiebijeenkomst

Diep en Gemeente Stein organiseerden Op 2 oktober van 19.30 uur tot 21.00 uur een informatiebijeenkomst waarbij alle details over de regeling aan bod kwamen en hoe mensen kunnen starten met het verduurzamen van hun huis. Meer dan 30 huiseigenaren waren aanwezig. Na een algemene inleiding en uitleg over de klantreis was er de mogelijkheid om vragen te stellen. Bij de infomatiekraampjes werd meer uitleg gegeven over:

• De Woonplannen, het energielabel en het Uitvoeringsadvies;
  • Het organiseren van gezamenlijk ingekochte maatregelen;
  • Hoe de VHF-subsidie werkt en hoe je een aanvraag kunt doen;
  • Hoe de planning en het verdere proces eruitziet.

Het verslag van de bijeenkomst en het overzicht van veelgestelde vragen kun je lezen op de pagina Aanpak huiseigenaren.

Heb je vragen?

Neem gerust contact op met team Diep via WhatsApp: 06-81053783. Of stuur een mail naar: nieuwdorp@diep.nl.

Naar Actualiteiten wijkactieprogramma Nieuwdorp