Zo ziet het Bruisend Hart van Nieuwdorp er straks uit

Donderdag 3 november 2022

Gemeente Stein, Zaam Wonen, Vivantes en Buurtcentrum Nieuwdorp presenteerden tijdens de wijkmarkt op 15 oktober de plannen voor het Bruisend Hart in Nieuwdorp. De plannen voorzien in de bouw van 64 zorggeschikte woningen op de plek van de kerk en het voormalige schoolgebouw. Ook het Buurtcentrum Nieuwdorp, zorginstelling Vivantes en PIW (Partners in Welzijn) krijgen een vaste plek in de nieuwbouw.

De aula in het buurtcentrum hing tijdens de wijkmarkt vol met sfeerimpressies hoe het hart van Nieuwdorp er straks uit komt te zien. Bewoners kregen informatie over de woningen die er komen en welke voorzieningen er straks worden ondergebracht. Buro Lubbers, het stedenbouwkundig buro, gaf uitleg over hoe de plannen tot stand zijn gekomen.

Woningen

Er komen 64 zorggeschikte woningen in verschillende woningtypen:

• 33 appartementen op de plek van de kerk
  • 14 appartementen op het schoolplein
  • 17 patiowoningen op de locatie van het buurtcentrum / voormalige schoolgebouw

Zaam Wonen bouwt de woningen. De zorg wordt aangeboden door Vivantes.
De huurprijzen en voorwaarden om in aanmerking te komen voor een (huur)woning zijn nog niet helemaal vastgesteld. Wel hebben zorgbehoevenden uit Stein en huurders van Zaam Wonen in Nieuwdorp voorrang.

Voorzieningen

Op de plek van de kerk, op de begane grond van het nieuwe gebouw, krijgen het Buurtcentrum Nieuwdorp, zorginstelling Vivantes en PIW (Partners in Welzijn) een vaste plek. Activiteiten voor de wijk, de welzijnsinloop van maatschappelijke partijen als PIW, Stichting MEE zuid Limburg, Steunpunt Mantelzorg Zuid, Zaam Wonen en Vidar krijgen hier ook een plek.

Meer weten?

Kijk dan regelmatig op www.gemeentestein.nl/bruisend-hart, meld u aan voor de nieuwsbrief of stel uw vraag aan Zaam Wonen via nieuwdorp@zaam-wonen.nl. Ook houden zij iedere dinsdag en donderdag van 10:00 – 12:00 uur spreekuur in het Huis van de Toekomst. Je vindt het Huis van de Toekomst aan de Crostolostraat 10.

Naar Actualiteiten wijkactieprogramma Nieuwdorp