Hoogwater in Stein: volg hier ons liveblog

Hulp bij betalingsachterstanden - vroegsignalering

Wanneer je de huur, het gas, water, licht en/of de zorgverzekering niet (meer) betaalt, neemt de woningbouwcorporatie, leverancier of zorgverzekeraar contact met je op. Lukt het niet om de betalingen alsnog te doen, dan sturen deze bedrijven hier een bericht over naar de gemeente. De gemeente verzamelt deze signalen en stuurt je een brief. In deze brief staat wanneer een schuldhulpverlener van de gemeente bij je langs komt.

Tijdens dit huisbezoek bespreken jullie de situatie en waarom het niet lukt om op tijd de rekeningen te betalen. Samen bekijken jullie mogelijke oplossingen. En maken jullie een plan om de betalingen weer op tijd te kunnen doen.

Is er meer hulp nodig? Dan kan dat ook tijdens dit huisbezoek besproken worden.

Zo zorgen we ervoor dat onze inwoners op tijd geholpen worden en schulden niet groter worden. Neem voor meer informatie contact op met de afdeling schuldhulpverlening van de gemeente via: 046 - 435 93 93.

Als een huisbezoek als gevolg van de maatregelen rond Corona niet mogelijk is, dan is de afspraak op het gemeentehuis.