Voor al je vragen over mantelzorg

Mantelzorgconsulente

Ben je op zoek naar informatie of heb je vragen over je persoonlijke mantelzorgsituatie? Dan kun je gratis en vrijblijvend contact opnemen met onze mantelzorgconsulente Katja Jeurissen. Dat kan door een mail te sturen naar k.jeurissen@mantelzorgzuid.nl of door te bellen naar 043-321 50 46.

Mag ik mij even voorstellenMantelzorgconsulente Katja Jeurissen

Hallo, ik ben Katja Jeurissen, en ik werk als mantelzorgconsulent in de gemeente Stein. Mijn werk is ontzettend boeiend en uitdagend. Ik zie dat de vraag naar mantelzorg toeneemt door de vergrijzing en de krapte op de arbeidsmarkt. Het is mijn passie om mantelzorgers de aandacht en ondersteuning te bieden die ze verdienen.

Ik geloof in de kracht van verbinding en samenwerking tussen formele en informele zorg. Daarom gebruik ik de '4 V's': Vinden, Versterken, Verlichten en Verbinden. Ik help mantelzorgers om elkaar te vinden, hun eigen kracht te versterken, overbelasting te voorkomen en de zorg met professionals te verbinden.

Mijn werkweek is afwisselend en inspirerend. Van huisbezoeken tot contactgroepen en trainingen voor mantelzorgers, ik sta altijd klaar om te ondersteunen en te luisteren. Als mantelzorger kun je bij mij terecht voor hulp en advies, dus aarzel niet om contact op te nemen.

Ik kijk ernaar uit om jullie te ontmoeten en samen te werken aan een betere ondersteuning voor mantelzorgers in onze gemeente.

Registreren

Inwoners die zorgen voor een ander kunnen zich laten registreren als mantelzorger. Wanneer je jezelf registreert, ontvang je een welkomstpakket met meer informatie over mantelzorg en de voorzieningen voor mantelzorgers in Stein. Ook ontvang je dan in oktober automatisch informatie over de mantelzorgwaardering. Om je te laten registreren neem je contact op met Katja Jeurissen via k.jeurissen@mantelzorgzuid.nl of bel naar 043-321 50 46. Zij zal persoonlijk met je kennismaken en eventuele vragen beantwoorden.

Wijkinformatiepunten

Heb je vragen over mantelzorg, wonen, welzijn en/of werk? Dan kun je terecht bij de wijkinformatiepunten in Elsloo, Stein en Urmond. Mantelzorgconsulente Katja Jeurissen is in Elsloo en Stein ook aanwezig tijdens de inloopspreekuren en helpt je dan aan de juiste informatie.