Ondersteuning werk & inkomen

Vidar is jouw aanspreekpunt voor het vinden van werk, ontwikkelen van vaardigheden en ondersteuning bij inkomen. Vidar werkt voor inwoners van meerdere gemeenten. Je kunt Vidar bezoeken in Sittard-Geleen.

Hulp bij het zoeken naar werk

Lukt het nog niet om werk te vinden? Vidar kan je ondersteunen. In een persoonlijk gesprek maakt een medewerker samen met jou een persoonlijk plan om werk te vinden. Met coaching, begeleiding en training zoekt Vidar samen met jou naar werk dat bij je past.

Uitkering en extra’s bij een laag inkomen

Je kunt ook bij Vidar terecht voor een uitkering, om extra geld aan te vragen of geld te besparen.

Ga voor meer informatie en het aanvragen van ondersteuning naar de website van Vidar.

Aanvragen van uitkeringsdossier

Als je jouw uitkeringsdossier wilt inkijken, kun je via de knop het dossier aanvragen.

Aanvragen uitkeringsdossier

Voor informatie over het uitkeringsdossier adviseren wij contact op te nemen met je behandelaar of verwijzen wij naar de website van Vidar.

Vidar in de wijk Nieuwdorp

Vidar is al enige tijd actief in Nieuwdorp. In de afgelopen maanden is er hard gewerkt om de uitvalsbasis, een woning die ter beschikking is gesteld door Zaam Wonen, op te knappen. Nu de verbouwing erop zit, kunnen deelnemers aan het project vanuit één centrale plek aan de slag. Zij helpen inwoners uit de wijk Nieuwdorp, die een extra steuntje in de rug kunnen gebruiken en een klein tot geen sociaal netwerk hebben, met diverse klusjes. Denk aan tuinonderhoud, verfwerkzaamheden of het doen van een kleine boodschap.

Het deelnemersveld van Vidar in de wijk bestaat uit inwoners die moeite hebben met het vinden van een betaalde baan, maar wel graag aan de slag willen. Door hun deelname aan het project krijgen ze de kans om op een laagdrempelige manier en onder begeleiding te participeren. Dat deze aanpak werkt blijkt wel uit de praktijk. Sinds de start van Vidar in de wijk, heeft het project al meer dan 100 deelnemers onder haar hoede genomen. Enkelen daarvan zijn inmiddels al doorgestroomd naar de reguliere arbeidsmarkt.

Buurtbewoners die hulp of ondersteuning nodig hebben met kleine klusjes in of rondom het huis en die gebruik willen maken van de (gratis) diensten van Vidar in de wijk, kunnen op werkdagen terecht bij de uitvalsbasis gelegen aan de Peldenstraat 48 in Stein. Het is ook mogelijk om een berichtje achter te laten in de brievenbus of rechtstreeks contact op te nemen met werkbegeleider Carl Kreutzer. Hij is op werkdagen bereikbaar via het telefoonnummer 06 48 51 18 13 of per e-mail via carl.kreutzer@sittard-geleen.nl.