Verenigingsondersteuning in Stein: sterk door samenwerking

Dinsdag 2 april 2024

In onze gemeente zijn uiteenlopende verenigingen actief, met elk hun eigen kwaliteiten en uitdagingen. Voor advies en ondersteuning kunnen ze bij diverse organisaties terecht. Om verenigingen zo snel en goed mogelijk te helpen, is onderlinge samenwerking belangrijk. In deze video een mooi voorbeeld van zo’n begeleidingstraject, bij Tri Club Stein.

Video

In deze video van Ecsplore gaan Ingrid Kerstges en Diana Smeets van Tri Club Stein en Frans Laarmans van NOC*NSF met elkaar in gesprek over een hulpvraag waar zij tegenaan liepen. Zij hadden namelijk een jong en wisselend bestuur.

Ondersteuning

De hulpvraag kwam binnen bij Ecsplore. Via de gemeente Stein werd een procesbegeleider van NOC*NSF ingeschakeld, die de vereniging stap voor stap begeleidde naar een gewenste uitkomst. Alle partijen kijken tevreden terug op het resultaat. Een mooi voorbeeld van ‘alleen ga je sneller, maar samen kom je verder’.

Kunnen jullie als vereniging ook wel wat hulp gebruiken? Neem dan contact op met Souad Hoofwijk (verenigingsondersteuner Ecsplore) via Souad.Hoofwijk@ecsplore.nl, of Frank van den Boomen (verenigingsadviseur gemeente Stein) via Frank.vandenBoomen@gemeentestein.nl.

Naar Actualiteiten voor verenigingen