Sportkantine: alcoholvrije drank in opkomst, maar alcohol blijft onmisbaar

Dinsdag 5 maart 2024

Bij de helft van de sportverenigingen is de verkoop van alcoholvrije drank in de kantine de afgelopen jaren toegenomen. Terwijl ze het nauwelijks promoten. Tegelijkertijd vindt bijna driekwart de verkoop van alcohol nog onmisbaar. Met name bij teamsportverenigingen. Dit blijkt uit onderzoek van het Mulier Instituut onder verenigingsbestuurders in 2023.

Op de website van het Mulier Instituut lees je meer over het Verenigingsonderzoek 2023. Je vindt hier ook de factsheet ‘Alcoholvrij aanbod in de sportkantine als onderdeel van het stimuleren van een gezonde sportomgeving’.

Willen jullie als club aan de slag met een gezonde sportomgeving? Neem dan contact op met verenigingsadviseur Frank van den Boomen via Frank.vandenBoomen@gemeentestein.nl.

Naar Actualiteiten voor verenigingen