Maatschappelijke Diensttijd (MDT) als kans voor jouw organisatie?

Dinsdag 5 maart 2024

Tijdens de Maatschappelijke Diensttijd (MDT) zetten jongeren tussen 12 en 30 jaar zich vrijwillig in voor een ander. Hierbij kunnen ze talenten ontdekken en andere mensen ontmoeten. Ook voor verenigingen biedt dit kansen om zaken op te pakken en zowel leden als niet-leden als vrijwilliger aan je organisatie te binden.

Als verenigingen hoef je dit niet voor niets te doen. Je kunt hiervoor namelijk subsidie ontvangen. Bovendien zijn er aparte regelingen voor sport, cultuur & kunst, om zoveel mogelijk maatwerk te kunnen bieden.

Interesse? Bekijk eerst eens onderstaande websites:

Ben je enthousiast en wil je hiermee aan de slag? Wacht dan niet te lang, maar vraag op tijd subsidie aan. Geef dit ook door aan verenigingsadviseur Frank van den Boomen via Frank.vandenBoomen@gemeentestein.nl. Als er meerdere verenigingen vanuit Stein deelnemen is het mogelijk om samen te werken bij het aanvragen en/of uitvoeren.

Naar Actualiteiten voor verenigingen