Toekomstbestendig Ondernemen met Ambitieus MKB046

Dinsdag 16 april 2024

Naast de uitreiking van de Brilliant Business Awards stond 10 april ook in het teken van de lancering van Ambitieus MKB046. Dit is een programma dat is gericht op de groei van het mkb in de Westelijke Mijnstreek (Beek, Stein en Sittard-Geleen).

De vraag en de behoefte van de ambitieuze mkb-ondernemer komen samen in dit programma.

Ambitieus MKB046 biedt ondernemers in de Westelijke Mijnstreek een uitgebreid scala aan mogelijkheden en voordelen gericht op de groei en het toekomstbestendig maken van hun bedrijf. Het programma heeft vijf hoofdthema’s: businessmodel, circulariteit, digitalisering, verduurzaming en personeel.

MKB Green Deal

Sinds 2023 hebben meer dan 70 ondernemers gebruik gemaakt van het ondersteuningsprogramma voor ondernemers genaamd MKB Green Deal. Hiermee zetten ondernemers stappen op het gebied van verduurzaming, circulair ondernemen, digitaliseren en het ontwikkelen van nieuwe verdienmodellen. Dit programma is nu onderdeel geworden van Ambitieus MKB046.

Meedoen met Ambitieus MKB046

Mkb’ers krijgen toegang tot een uitgebreid kennisplatform, gerichte ondersteuning, exclusieve programma’s en subsidiemogelijkheden. Hiernaast is elkaar ontmoeten en van elkaar leren erg belangrijk om te kunnen groeien. Ambitieus MKB046 geeft daarom ook toegang tot deelname aan netwerkevents en een netwerk van kennispartners. Deelname aan het programma is het eerste jaar kosteloos en wordt gesponsord door de initiatiefnemers.

Over Ambitieus MKB046

Ambitieus MKB046 is een samenwerking tussen de gemeenten Beek, Stein en Sittard-Geleen, Rabobank, LIOF, BSG en Stadslabs Sittard Geleen. In het programma staan ontmoeting, kennis en ervaringen delen, en samenwerken centraal. De samenwerking heeft als doel om ondernemers te helpen bij de uitdagingen van morgen. Op 10 april hebben ondernemers, ondernemersorganisaties en de voorzitter van MKB-Nederland Jacco Vonhof de samenwerking bevestigd met een officieel tekenmoment.

Meer weten over Ambitieus MKB046? Ga naar de website van Ambitieus MKB046.

Naar Actualiteiten voor ondernemers