Gemeente Stein ontvangt 1,9 miljoen euro voor woningbouwplannen

Vrijdag 26 april 2024

Gemeente Stein heeft goed nieuws gekregen: de aanvraag voor de woningbouwimpuls van de Rijksoverheid is toegekend. Dit betekent een belangrijke stap vooruit in het maken van ambitieuze woningbouwplannen in onze gemeente.

Met dit bedrag van ruim 1,9 miljoen euro is de Gemeente Stein in staat om de dringende behoefte aan zorggeschikte en betaalbare woningen voor ouderen aan te pakken. Dit draagt bij aan de noodzakelijke doorstroming, waardoor er uiteindelijk ook woningen beschikbaar komen voor starters. Dit is in lijn met de gemeentelijke woonzorgvisie die door de gemeenteraad in september 2023 werd vastgesteld. Het toegekende bedrag wordt geïnvesteerd in het bouwen van 270 nieuwe woongelegenheden en de ruimte eromheen.

Wethouder Danny Hendrix over de toekenning: "Dit is een fantastisch resultaat voor onze gemeente en een erkenning van onze inzet voor het creëren van een divers en toekomstbestendig woningaanbod. We kijken ernaar uit om samen te werken met alle betrokken partijen om deze plannen te realiseren."

De woningbouwimpuls van de Rijksoverheid is bedoeld om gemeenten te ondersteunen bij het versnellen van woningbouwprojecten en het vergroten van de betaalbaarheid van woningen. De toekenning aan de Gemeente Stein is een blijk van vertrouwen in de voorgestelde plannen en de ambitie om de woningnood aan te pakken.