Ben je jouw stempas kwijt?

Op uiterlijk woensdag 8 november 2023 worden de stempas(sen) bij je thuis bezorgd. Heb je op of na 8 november nog geen stempas, dan kun je door middel van onderstaande knop een vervangende stempas aanvragen. Je kunt ook bellen met team verkiezingen via 046 435 9393. Je kunt een vervangende stempas of kiezerspas aanvragen tot uiterlijk dinsdag 21 november 2023 12.00 uur. Aanvragen na dit tijdstip worden niet meer in behandeling genomen. (Kieswet art. J8 derde lid en art. K3, derde lid)

Let op: verhuis je rond de periode van verkiezing, let dan goed op in welke gemeente je mag stemmen. Het adres waarop je op de dag van kandidaatstelling (maandag 9 oktober) officieel staat ingeschreven, bepaalt waar je moet stemmen. Op dit adres wordt ook jouw stempas bezorgd. Je kunt ook een kiezerspas aanvragen. Daarmee kun je stemmen binnen het hele gebied waarvoor de verkiezing geldt: het hele waterschap of provincie. In dat geval kun je met een kiezerspas dus ook in de nieuwe gemeente stemmen. Je kunt natuurlijk ook iemand uit jouw oude woonplaats machtigen om namens jou te stemmen.


Vragen over deze pagina?

Of heb je niet gevonden wat je zocht? Mail naar info@gemeentestein.nl je kunt ook bellen naar 046 435 93 93