Opwaardering Paalweg en de Herinrichting Molenweg Zuid

In opdracht van de gemeente Stein gaat BAM infra BV de Paalweg en de Molenweg Zuid in Urmond reconstrueren. Dit werk strekt zich uit vanaf de Paalweg, via de Mauritslaan en de rotonde, tot aan de Molenweg Zuid huisnummer 65. Het werk is verdeeld in drie hoofdfases, download een overzichtskaart van de drie fases (PDF, 834.3 kB).

Fase 1

In de eerste fase krijgt de Molenweg Zuid een volledig nieuwe inrichting met snelheidsremmende maatregelen, een smaller wegprofiel en meer groen. Deze fase start op 1 maart en verdelen we in vijf werkvakken (zie afbeelding). Door het opdelen in kleinere werkvakken blijft de bereikbaarheid voor bestemmingsverkeer zo optimaal mogelijk. Het doorgaande verkeer leiden we om.

We starten op 1 maart met ons eerste werkvak. Dit werkvak loopt vanaf huisnummer 65 tot aan de versboerderij Hoeve Elisabeth. Hoeve Elisabeth blijft dan bereikbaar vanaf de Mauritslaan.

Ieder werkvak duurt 2 tot 3 weken. De volledige werkzaamheden in de Molenweg Zuid duren van 1 maart tot eind mei.

Fase 2

De tweede fase start halverwege april en duurt tot eind mei. In deze fase legt BAM Infra BV in de Paalweg een nieuwe vrachtwagenparkeerplaats aan. En er worden voorzieningen geplaatst om het regenwater beter op te vangen.

Fase 3

De laatste fase start aansluitend aan fase 1 en 2 en duurt tot begin juli. In deze fase wordt de rotonde Mauritslaan-Molenweg Zuid helemaal vernieuwd. Tijdens deze werkzaamheden blijft de verbinding Mauritslaan-Heirstraat open voor doorgaand verkeer in beide richtingen. Om het verkeer op een veilige manier te regelen komt er een tijdelijke verkeersregelinstallatie op de rotonde te staan.

Blijf op de hoogte

Wil je graag op de hoogte blijven van dit project? Meld je aan voor de nieuwsbrief via communicatie@gemeentestein.nl. Of volg de facebookpagina van het project: facebook.com/PaalwegMolenwegZuid. Hier vind je het laatste nieuws, voortgang en foto’s van het project.