Kwaliteit asfalt brug Meers - Stein

Sinds 1 november jl. is de brug tussen Meers en Stein weer open voor verkeer. Iets waar iedereen naar uitkeek. Helaas blijkt de kwaliteit van het nieuwe asfalt niet zoals het hoort. Wij vinden het erg vervelend dat het eindresultaat niet is geworden wat we ervan verwacht hadden. In deze brief geven we graag meer duidelijkheid over de situatie en over hoe wij dit gaan oplossen.

Waarschijnlijk is het probleem het gevolg van een niet goed werkende machine. Hierdoor zijn bij het aanbrengen van het asfalt ongelijkheden ontstaan. Gelukkig levert dit geen onveilige situaties op. Maar het zorgt voor ongemak en is absoluut niet het resultaat dat wij voor ogen hadden. Wij hebben de aannemer aansprakelijk gesteld en deze moet zorgen voor een oplossing.

Het asfalt moet sowieso worden vervangen. Het aanbrengen van een nieuwe toplaag kan alleen tijdens de juiste weersomstandigheden. Denk hierbij aan voldoende hoge temperatuur, geen harde wind en geen regen. Daarnaast zijn we van meerdere partijen afhankelijk. Hierdoor kunnen we nu nog niet concreet aangeven wanneer de werkzaamheden starten. Zodra er meer bekend is over het verdere verloop, zullen wij u hierover informeren.

We willen graag duidelijk aangeven dat deze situatie onze volle aandacht heeft. We doen er alles aan om de overlast tot een minimum te beperken.

Meer weten?

Mocht u vragen en/of opmerkingen hebben, neem dan gerust contact op met projectleider Rob Geraedts via rob.geraedts@gemeentestein.nl of 046-4359393.