Meldingen en klachten

Waar wil jij een melding of klacht over indienen?

Maak een melding over psychische hulp

Maak een melding over de openbare ruimte

Over de openbare ruimte, zoals wegen, verkeersborden en groen.

Schade in de openbare ruimte melden kan via het digitale meldingsformulier openbare ruimte. Het gaat dan om schade aan straten, stoepen, straatkolken, verkeersborden, openbaar groen, enzovoort. Hier vind je ook een overzicht van alle bij de gemeente ontvangen meldingen.

Meld het makkelijk en snel via de MijnGemeente-app!

Snel en makkelijk iets melden op het moment dat je ziet dat iets beter kan? Download dan gratis de MijnGemeente-app op je telefoon. Dat kan via de App Store (Apple) of Google Play (Android). In een paar stappen kun je de plek en het probleem met een foto melden. Je kunt laten weten of je een reactie wilt ontvangen of dat je onbekend wilt blijven.

Melding psychische hulp op basis van de Wvggz

Denk je dat iemand dringend psychische hulp nodig heeft? Meld dit bij de gemeente in het kader van de Wet verplichte Geestelijke Gezondheidszorg (Wvggz). Het Veiligheidshuis Westelijke Mijnstreek onderzoekt in opdracht van de gemeente of er mogelijk verplichte ggz nodig is. Na jouw melding neemt een procesregisseur van het Veiligheidshuis contact met je op. Je kunt dan uitleggen wat aan de hand is en waarom jij je zorgen maakt.

Let op, je doet de melding in de gemeente waar degene waar jij je zorgen over maakt woont. Verder gelden voor het opleggen van verplichte zorg strenge eisen. Kijk voor het invullen van het meldformulier of één van de volgende situaties aan de hand is en waar je dan het beste terecht kunt:

  • Bij een acute crisis bel je de huisarts of 112. Dan kan meteen verplichte psychische zorg worden ingezet.
  • Is er sprake van een vorm van dementie, een andere aan ouderdom gerelateerde aandoening of een verstandelijke beperking? Neem dan contact op met de betrokken zorgaanbieder of het CIZ  voor hulp op basis van de Wet langdurige zorg (Wlz).
  • Ook bij sociale problemen zoals overlast, burenruzies of behoefte aan opvoedondersteuning biedt de Wvggz geen oplossing. Afhankelijk van jouw vraag kun je dan terecht bij jouw huisarts, het Centrum voor Jeugd en Gezin, Partners in Welzijn of de gemeente.

Wil je meer weten over de Wvggz en waarom deze is ingevoerd? Lees dan hier verder.

Maak een melding over psychische hulp

Maak een melding over de openbare ruimte

Over vliegenoverlast

Over de gemeentelijke dienstverlening, zoals wachttijden, informatie en bereikbaarheid

Heb je een vraag, klacht of opmerking over de dienstverlening van de gemeente? Bijvoorbeeld over wachttijden, informatie of bereikbaarheid? Dan horen wij dat graag. Laat het ons weten via info@gemeentestein.nl. Wij nemen dan binnen 10 werkdagen contact met je op.

Weekblad VIA Stein

Sinds begin 2020 wordt het Weekblad VIA Stein / VIA Limburg niet meer huis-aan-huis bezorgd. Je kunt het weekblad gratis ophalen bij één van de afhaalpunten. Kijk op de website van VIA voor een afhaalpunt bij jou in de buurt.

Een officiële klacht melden

Ben je niet tevreden over de manier waarop de gemeente je heeft behandeld? Dan kun je daar een officiële klacht over sturen. Denk bijvoorbeeld aan een veel te lange afhandeltermijn van een aanvraag of verkeerde informatie. Of aan slechte communicatie met een afdeling of een onaardig contactpersoon. Maak dat vooral bekend, zodat de gemeente van jouw melding kan leren.

Stuur je klacht naar: info@gemeentestein.nl en schrijf erbij: ‘ter attentie van het college van Burgemeester & Wethouders’.

Niet digitaal?

Liever een brief schrijven naar de gemeente? Dat kan ook. Gebruik als adres: Postbus 15, 6170 AA Stein.