Gevonden en verloren voorwerpen

Heb je iets gevonden? Of ben je iets verloren? Dan lees je hier wat je het beste kunt doen.

Identiteitsbewijs kwijt of gestolen

Je hoeft geen aangifte meer te doen van vermissing bij de politie. Je doet meteen aangifte van je verloren of gestolen identiteitsbewijs bij de gemeente. Vraag je een nieuw identiteitsbewijs aan, maak hiervoor dan online een afspraak. Ben je niet meer in het bezit van een geldig reisdocument en moet je vandaag nog op reis? Neem dan contact op met de Marechaussee voor een noodpaspoort.
Met ingang van 5 november 2016 is het niet meer toegestaan om een gevonden ID-kaart of paspoort terug te geven. Deze documenten worden door de gemeente vernietigd om identiteitsfraude te voorkomen.

Wanneer je niet in het bezit bent van een geldig rijbewijs ben je niet verzekerd. Daarnaast kun je ook een boete krijgen als je door de politie staande wordt gehouden en geen geldig rijbewijs kunt laten zien.

Ander voorwerp gevonden of verloren?

Heb je iets gevonden of verloren in de gemeente Stein, dan kun je dit melden via de website Verloren of Gevonden of afgeven bij de receptie van de gemeente Stein. De gemeente Stein zal een foto en beschrijving op Facebook plaatsen om op deze manier de rechtmatige eigenaar te kunnen bereiken.

Ben je eigenaar van een gevonden voorwerp, dan kun je je ook melden bij de receptie van de gemeente Stein. Je moet enkele specifieke vragen over het voorwerp beantwoorden om vast te kunnen stellen dat je de rechtmatige eigenaar bent. Vergeet niet een geldig identiteitsbewijs mee te nemen.

Bewaartermijn

  • De gemeente bewaart voorwerpen die een waarde hebben van minder dan € 450,- drie maanden.
  • De gemeente bewaart voorwerpen die een waarde hebben van meer dan € 450,- een jaar.

Je kunt ook telefonisch contact opnemen met de gemeente via 046-4359393 of een e-mail sturen naar info@gemeentestein.nl