Gevonden en verloren voorwerpen

Heeft u iets gevonden? Of bent u iets verloren? Dan leest u hier wat u het beste kunt doen.

Identiteitsbewijs kwijt of gestolen

U hoeft geen aangifte meer te doen van vermissing bij de politie. U doet meteen aangifte van uw verloren of gestolen identiteitsbewijs bij de gemeente. Vraagt u een nieuw identiteitsbewijs aan, maak hiervoor dan online een afspraak. Bent u niet meer in het bezit van een geldig reisdocument en moet u vandaag nog op reis? Neem dan contact op met de Marechaussee voor een noodpaspoort.
Met ingang van 5 november 2016 is het niet meer toegestaan om een gevonden ID-kaart of paspoort terug te geven. Deze documenten worden door de gemeente vernietigd om identiteitsfraude te voorkomen.

Wanneer u niet in het bezit bent van een geldig rijbewijs bent u niet verzekerd. Daarnaast kunt u ook een boete krijgen als de politie u staande houdt en u kunt geen geldig rijbewijs laten zien.

Ander voorwerp gevonden of verloren?

Heeft u iets gevonden of verloren in de gemeente Stein, dan kunt u dit melden via de website Verloren of Gevonden of afgeven bij de receptie van de gemeente Stein. De gemeente Stein zal een foto en beschrijving op Facebook plaatsen om op deze manier de rechtmatige eigenaar te kunnen bereiken.

Bent u eigenaar van een gevonden voorwerp, dan kunt u zich ook melden bij de receptie van de gemeente Stein. U moet enkele specifieke vragen over het voorwerp beantwoorden om vast te kunnen stellen dat u de rechtmatige eigenaar bent. Vergeet niet een geldig identiteitsbewijs mee te nemen.

Bewaartermijn

  • De gemeente bewaart voorwerpen die een waarde hebben van minder dan € 450,- drie maanden.
  • De gemeente bewaart voorwerpen die een waarde hebben van meer dan € 450,- een jaar.

U kunt ook telefonisch contact opnemen met de gemeente via 046-4359393 of een e-mail sturen naar info@gemeentestein.nl