Dodenherdenking 4 mei

Zaterdag 4 mei 2024 18:30 uur - 20:30 uur

Stichting Dodenherdenking Stein - Kapelaan Berix-Monument Meers

Website: Nationaal Comité 4 & 5 mei

Ieder jaar staan we twee minuten stil bij de Nederlandse oorlogsslachtoffers. Dit stilstaan bij het verleden heeft in het heden meer dan ooit betekenis. Het leven met oorlog als zodanig doet ons voelen dat vrijheid niet vanzelfsprekend is. Hopelijk draagt dit alles bij aan het besef van wat de waarde van vrijheid is en wat wij daarvoor moeten doen of kunnen betekenen.

Het programma voor 2024 is als volgt.

Op zaterdag 4 mei is om 18.45 uur de H.Mis in de Parochiekerk St.Jozef te Meers.
Hierna gaan we onder begeleiding van Schutterij St. Joseph naar het gemeentelijk oorlogsmonument aan de Kapelaan Berixstraat, waar het verdere programma - met bloemlegging - zal plaatsvinden.
Om 20.00 uur worden 2 minuten stilte gehouden om de slachtoffers van de tweede wereldoorlog en latere conflicten en missies te gedenken.
Beleefd uitnodigend: Stichting Dodenherdenking Stein.