Tentoonstelling 'Hommage' van Lou Thissen

Zaterdag 20 april 2024 13:00 uur - zondag 12 mei 2024 17:00 uur

Terpkerk in Urmond

De Culturele Werkgroep Stein (CWS) organiseert van 20 april t/m 12 mei 2024 in de Terpkerk te Urmond – gemeente Stein, de tentoonstelling “HOMMAGE” gewijd aan werk van Lou Thissen.

Lou Thissen is op 17 juni 1950 geboren te Stein. Een “Steinder” jong, die in de gemeente waar hij zijn jeugd heeft doorgebracht, het podium krijgt om ons te laten genieten van zijn expressief en kleurrijk werk. Lou woont en werkt in Landgraaf, maar komt nu “even” thuis.

De titel van de tentoonstelling verwijst naar de schilder/kunstenaar Lou Thissen, maar ook naar een deel van zijn werk, zijn bronnen van inspiratie. Het is in zijn stijl van expressie en eigen kleurstelling een eerbetoon aan de grote meesters van de late renaissance en de vroege barok. Een lofzang op de kunst en cultuur van en in Italië, met name Florence. Caravaggio, Pontormo, Botticelli, Michelangelo, Italiaanse kunstenaars uit genoemde periode alsook Rubens, Van Dijck en Rembrandt vormen een permanente bron waaraan Lou zich laaft.

Inspiratie ook die hij put uit zijn kinderen, kleinkinderen en mensen om hem heen. En … uit muziek. Van klassiek tot jazz en pop. Van Franz Schubert tot Rammstein of de Smashing Pumpkins. Deze tentoonstelling met enkele verrassende werken verbeeldt Vreugde en vrolijkheid maar ook droefenis, woede, euforie en melancholie.

www.cwstein.nl