Muzikale lezing Le quattro Stagioni

Zondag 24 maart 2024 11:00 uur - 12:30 uur

Terpkerk, Grotestraat 26 Urmond

Culturele Werkgroep Stein organiseert de muzikale lezing over Le quattro Stagioni. Le quattro Stagioni is Vivaldi's bekendste werk en behoort ongetwijfeld tot de populairste werken uit de klassieke muziek.

Antonio Vivaldi schreef deze vier vioolconcerti in 1725 op het hoogtepunt van zijn scheppen. Hij weet op unieke wijze de wisselende natuurstemmingen van elk jaargetijde muzikaal te schilderen. En tegelijk krijgt de vioolsolist alle gelegenheid om barokke bravura te tonen.
Met duiding en toelichting zal Le quattro Stagioni weer fris in de oren klinken en zal je details ontdekken die je nog nooit gehoord hebt.

Rose-Marie Hendrikx, musicologe en docente aan de Academie Noord-Limburg (KANL) en de Kunstacademie Dilsen-Stokkem brengt met behulp van audio- en beeldfragmenten Vivaldi tot leven.

Toegang

De toegang is gratis

Meer informatie lees je op www.cwstein.nl