Briefadres wijzigen

Een briefadres is een huisadres waar je jouw post laat bezorgen. De hoofdbewoner van het briefadres is verplicht die post aan jou door te geven.

Dit kan nodig zijn als je geen (vast) woonadres hebt. Je kunt dan vaak geen post ontvangen. In dat geval kun je een briefadres aanvragen bij de gemeente.

Andere situaties waarin je een briefadres kunt aanvragen:

  • Als je bijvoorbeeld schipper of kermisexploitant bent.
  • Als je in een verpleeghuis, blijf-van-mijn-lijfhuis of strafinrichting zit.

Soms kun je ook een briefadres aanvragen omdat dit voor jou veiliger is in een bepaalde situatie. De burgemeester beoordeelt of dit op jou van toepassing is.

Afspraak maken

Meenemen

  • Een geldig identiteitsbewijs;
  • ondertekende schriftelijke toestemming van de briefadresgever, bijvoorbeeld de hoofdbewoner van het briefadres;
  • identiteitsbewijs (of een kopie hiervan) van de briefadresgever.

Kosten

Het wijzigen van het briefadres kost niets.

Hoe lang duurt de aanvraag?

De gemeente verwerkt de aanvraag binnen 4 weken.


Vragen over deze pagina?

Of heb je niet gevonden wat je zocht? Mail naar info@gemeentestein.nl je kunt ook bellen naar 046 435 93 93