Burgemeester Leurs-Mordang zet vier jongeren in het zonnetje!

Vrijdag 26 april 2024

Op vrijdag 26 april zette burgemeester Leurs-Mordang vier Steinse jongeren in het zonnetje. Ze verraste Dean Westerlink (22), Niels Ruyl (23), Giliam Lemans (23) en Thijs Notten (22) met het jongerenlintje. Zij maken het verschil door zich onder meer vrijwillig in te zetten voor een ander, maatschappelijke organisatie of voor de gemeente Stein.

Dean ontvangt een jongerenlintje vanwege zijn uitzonderlijke inzet voor zijn vriend Jarno en zijn naaste familie. Dean toonde buitengewoon respect en vriendschap naar zijn vriend Jarno, die werd geconfronteerd met een ongeneeslijke ziekte. Dean stond samen met zijn vriend Niels altijd aan Jarno's zijde, ook voor de moeder en zus van Jarno. Dean offerde zijn persoonlijke plannen op om er voor Jarno te zijn, waardoor hij een voortdurende steun was in deze moeilijke tijd. Hij zorgde voor Jarno en maakte het mogelijk voor de moeder van Jarno om af en toe rust te nemen. Toen Jarno's gezondheid achteruitging, bleef Dean onvermoeibaar aanwezig. Hij stelde een ondersteunende vriendengroep samen en hielp zelfs bij huishoudelijke taken. Ook na Jarno's overlijden bleef Dean een steunpilaar voor zijn familie. Zijn toewijding en vriendelijkheid zijn bewonderenswaardig. Deans onvoorwaardelijke inzet toont ware vriendschap en verdient diepe waardering. Daarom ontvangt hij een jongerenlintje.

Niels Ruyl

Niels Ruyl ontvangt een jongerenlintje vanwege zijn bijzondere toewijding aan zijn vriend Jarno en zijn naaste familie. Als goede vriend van Jarno was Niels er voor hem toen hij te horen kreeg dat hij ongeneeslijk ziek was. Samen met vriend Dean was Niels er dag en nacht onvoorwaardelijk voor Jarno. Ook bood hij steun aan zijn moeder en zus. De inzet en betrokkenheid van Niels zijn bewonderenswaardig, zelfs toen de gezondheid van Jarno verslechterde. Niels organiseerde activiteiten, bood ondersteuning en was altijd beschikbaar om te luisteren. Zelfs tot aan Jarno's laatste momenten bleef Niels aan zijn zijde en gaf hij troost aan zijn familie. De vriendschap en toewijding van Niels aan Jarno en zijn familie verdienen dit jongerenlintje.

Giliam Lemans

Giliam wordt beloond met een jongerenlintje vanwege zijn grote inzet als vrijwilliger voor verschillende verenigingen in Berg aan de Maas en Urmond. Hij helpt bij Carnavalsvereniging de Lombokkers, de scouting in Urmond en het Sinterklaasfeest. Ook ondersteunt hij bij evenementen in Stein en omgeving, zoals het brengen van het Vredeslicht, de organisatie van het Augstfeest, URPOP in Urmond, en de Oude Ambachten in Einighausen. Giliam staat bekend om zijn positieve instelling en doorzettingsvermogen en is altijd bereid om te helpen zonder te klagen. Hij besteedt veel uren per week aan vrijwilligerswerk en is al jarenlang actief binnen deze verenigingen. Daarom krijgt Giliam dit jaar een jongerenlintje.

Thijs Notten

Thijs Notten zet zich al jarenlang vrijwillig in om ouderen in Elsloo te helpen met technische problemen met hun telefoon, tablet en computer. Hij neemt altijd de tijd om naar hun problemen te luisteren, ze op te lossen en hen te leren hoe ze het zelf kunnen doen. Ook is hij kortgeleden bestuurslid geworden van Stichting Jongeren voor Ouderen om meer ouderen te kunnen helpen.
Naast dit werk organiseert hij activiteiten voor jongeren om hun zelfontwikkeling aan te moedigen en ze een veilige plek te bieden. Thijs steekt veel uren per week in het vrijwilligerswerk voor Stichting Jongeren voor Ouderen en het Dorpsplatform. Bij de stichting en het platform is hij al meerdere jaren betrokken als vrijwilliger. Daarom verdient Thijs een jongerenlintje.

Huldiging

Morgen, Koningsdag 27 april, vindt de huldiging van alle gedecoreerden plaats in MFC Berg aan de Maas. Om 9.45 uur wordt de Nederlandse vlag gehesen. Daarna kunnen alle bezoekers plaatsnemen in de zaal.