Vernieuwde identiteitskaart

Dinsdag 15 december 2020

Vanaf 1 januari 2021 wordt de Nederlandse identiteitskaart met een inlogfunctie (eNIK) uitgegeven. Dit betekent dat je met jouw identiteitskaart via de DigiD app kunt inloggen bij de overheid, het onderwijs, de zorg of pensioenfonds.

Wanneer je op maandag 4 januari vanaf 9.00 uur een identiteitskaart aanvraagt bij de gemeente, krijg je een identiteitskaart met inlogfunctie. Binnen 5 werkdagen na de uitreiking ontvang je thuis een brief van DigiD. Daarmee kan je de inlogfunctie op jouw identiteitskaart activeren.

De huidige identiteitskaart blijft geldig. Inloggen met een vernieuwde identiteitskaart geeft maximale bescherming van persoonlijke en privacygevoelige gegevens.

Vanaf januari kunt je voor meer informatie terecht op www.digid.nl

Naar Algemene actualiteiten

Naar alle actualiteiten


Tevreden over deze pagina?

Heb je vragen naar aanleiding van de informatie op deze pagina? Heb je niet gevonden wat je zocht? Of heb je tips voor ons om deze pagina te verbeteren? Stuur dan een mail naar communicatie@gemeentestein.nl en wij kijken hoe we dit kunnen aanpassen.