Werk in uitvoering

Hieronder staat een overzicht waar er op dit moment wordt gewerkt aan straten, riolen en dergelijke in de gemeente Stein. Zo kun je zien of er in jouw buurt of wijk iets gebeurt. Informatie over grote projecten is te vinden op de pagina projecten in gemeente Stein.

De adressen op een kaart getoond.

Werkzaamheden Meers

In Meers wordt er gewerkt aan de gas- en waterleidingen. WML en Enexis gaan op hetzelfde moment aan de slag, om zo maar één voor overlast te zorgen. De werkzaamheden duren ongeveer een jaar.

Het wegvak waar ze op dat moment werken wordt afgesloten. Daardoor zijn de wegvakken steeds maar kort afgesloten.

Werkzaamheden aan de gas- en waterleiding in Elsloo

Bekijk de werkzaamheden aan de Michiel de Ruyterstraat in Elsloo

Voorbereidingen om de A2 tussen Het Vonderen en Kerensheide te verbreden

Bekijk de werkzaamheden tussen Het Vonderen en Kerensheide

Parkeerplaatsen Steinerbos

Bekijk de werkzaamheden bij Steinerbos

Oude Baan Urmond - Werkzaamheden verbreding A2

De voorbereidende werkzaamheden voor de wegverbreding op de A2 tussen de knooppunten het Vonderen – Kerensheide zijn in volle gang. Na het weghalen van de begroeiing en onderzoek naar de bodemgesteldheid start aannemer Boskalis op 2 april ook met archeologisch- en explosievenonderzoek.

Het onderzoek naar de aanwezigheid van niet gesprongen explosieven uit de Tweede Wereldoorlog gebeurt met een soort metaaldetector op een karretje. Daarnaast wordt er gezocht naar archeologische sporen in de bodem. Hiervoor graaft de aannemer op delen naast de snelweg sleuven van zo’n 25 m lang, 4 m breed en 0,5 tot 2 m diep.

In totaal gaat het om ongeveer 660 sleuven op een gebied van 25 ha. Deze sleuven worden zo snel mogelijk nadat het archeologisch onderzoek is afgerond gedicht.

Tijdelijke afsluitingen

Om de werkzaamheden goed en veilig uit te kunnen voeren is er ook in de gemeente Stein een tijdelijke wegafsluitingen gepland:

• De Oude Baan in Urmond is afgesloten van 2 april 7.00 uur tot 4 april 17.00 uur.

Onderhoud aan de Bergerweg in Berg aan de Maas

Bekijk de werkzaamheden op de Bergerweg in Berg aan de Maas

Onderhoud A2 bij Kerensheide

Rijkswaterstaat voert in het weekend van vrijdagavond 19 april 21.00 uur tot en met maandagochtend 22 april 05.00 uur onderhoud uit aan de A2. De A2 is afgesloten tussen knooppunt Kerensheide en aansluiting Urmond richting Eindhoven.

Verkeer vanuit Beek-Elsloo rijdt via de A76 naar de N300, N275, 56 Duitsland en N297.

De speelplek aan de Kampstraat in Urmond wordt vernieuwd!

Bekijk de werkzaamheden aan de Kampstraat in Urmond

Asfaltonderhoud Westelijke Kanaalweg en Urmonder Parallelweg

Bekijk de werkzaamheden op de Westelijke Kanaalweg enUrmonder Parallelweg

Aanleg fietspad Urmonder Weerdweg en Dijkweg

In kader van het project Grensmaas start begin april 2024 de aanleg van het betonnen fietspad tussen Maasband en Urmond. Begin juni 2024 zijn de werkzaamheden klaar. De Urmonder Weerdweg en de Dijkweg zijn tijdens de werkzaamheden (gedeeltelijk) afgesloten.

Het pad, dat ook bedoeld is als weg voor landbouwverkeer naar de aan het pad grenzende percelen, wordt aangelegd op de bestaande verharding van de Urmonder Weerdweg en Dijkweg. Op twee plaatsen langs de Urmonder Weerdweg worden voor het landbouwverkeer draaiplaatsen aangelegd. De werkzaamheden worden uitgevoerd door Mourik Infra B.V. uit Echt.

De werkzaamheden bestaan uit de volgende onderdelen:

• Profileren van de bestaande Urmonder Weerdweg en Dijkweg;
  • Aanbrengen van een betonverharding van 20 cm dikte;
  • Aanleggen van twee draaiplaatsen langs de Urmonder Weerdweg;
  • Afwerken van de bermen en aanbrengen van de bebording.